+ הגב לאשכול
תוצאות 1 עד 4 מתוך 4

אשכול: [עזרה] מתמטיקה 4יח"ל כיתה י'


  1. #1
    חבר/ה בקהילה הסמל האישי של o0ORO0o
    הודעות
    6,506
    תודות
    הצטרף ב
    15/06/2006
    שם פרטי
    אור
    גיל
    22
    מין
    זכר

    ברירת מחדל [עזרה] מתמטיקה 4יח"ל כיתה י'

    שלום,
    ביום שישי עליתי לכיתה 4 יח"ל מכיתה של 3. אז מזל טוב לי :).
    יש לי בעיה עם החומר, ניסיתי להשלים מאנשים אבל זה לא כל כך מסתדר לי, אני צריך שתעזרו לי ותביאו לי דוגמאות למשוואות אי רציונליות,
    אלא משוואות עם עם שורשים ובשביל לבטל את השורש אני צריך לעשות בחזקת 2 :S
    אז אם מישהו מוכן להראות לי איך פותרים תרגילים כזה אני מאוד שמח.
    דוגמא לתרגיל:
    3x+7=x-2+3

    -מה שמסומן בכתום זה כאילו יש עליו שורש.
    תודה רבה לעוזרים.

    אם תוכלו לעזור לי בעוד חומר(הוא של כיתה ח' אבל אני לא זוכר אותו בכלל) מערכות של או ושל גם, מערכות עם גדול, קטן שווה אני צריך שתביאו לי לזה חוקים ואני צריך לראות דוגמא שלמה.
    אני מאמין שמחר אני יבקש עזרה בגאוממטריה.

    תודה ענקית לעוזרים!




    קרדיט ענק לLawZ


  2. #2
    חבר/ה בקהילה
    הודעות
    2,725
    תודות
    הצטרף ב
    20/04/2006
    שם פרטי
    אורי
    גיל
    24
    מין
    זכר

    ברירת מחדל תגובה: [עזרה] מתמטיקה 4יח"ל כיתה י'

    תראה כדי לבטל את השרש אתה צריך לשמור על כמה חוקים
    -אם השרש הוא לבד כמו במקרה של 3x+7 אז פשוט מעלים בריבוע והשרש יורד
    -אם חוץ מהשרש באותו אגף יש עוד מספר כמו
    x-2
    +3 אז אתה צריך לשים את הכל בסוגרים ואז לעשות בריבוע (x-2 +3)
    הדבר הזה יגרום לנוסחא שאותה אני משאר שאתה מכיר (a+b)בריבוע = a2+2ab+b2
    אז מה שישאר לך זה x-2 + 2*3*
    x-2 +9 פשוט תסתכל טוב.. אני עשיתי את הנוסחא
    אז מה שנשאר עכשיו זה בצד אחד 3x+7 ובצד השני מה שרשמתי מעל
    אז עכשיו נעביר את כל מה שבלי שורש לצד השני אז יהיה 3x+7-x+2-9 או בקיצור 2x-2
    ובצד השני עדין יש לנו 6*
    x-2
    עכשיו בגלל שבצד ימין יש רק כפל אז כאשר נעלה בריבוע השרש יתבטל

    4x^2 -8x+4 = 36(x-2) okay
    רשמתי את האוקיי כדאי שהסוגרים לא יזוזו אז תתעלם :X
    אני מקווה שהבנת... פשוט צריך לזכור כאשר יש חיבור או חיסור צריך להשתמש בנוסחא.. כי כל האגף עולה בריבוע ולא כל דבר בנפרד... וכאשר יש כפל זה לא משנה כי הכל מיוחס כאיבר אחד אז השרש כן ירד..

    בנוגע לדבר השני.. תביא דוגמא ואני אסביר עליה


  3. #3
    חבר/ה בקהילה הסמל האישי של Perseus
    הודעות
    3,420
    תודות
    הצטרף ב
    22/08/2005
    שם פרטי
    יורי
    גיל
    25
    מין
    זכר

    ברירת מחדל תגובה: [עזרה] מתמטיקה 4יח"ל כיתה י'

    אם אתה רוצה אני יכול להסביר בעוד דוגמאות...
    נערך לאחרונה על ידי Perseus; 27/01/2008 ב: 22:41.
    ידע היה טבוע בכל דבר.
    העולם היה ספריה,וספריו
    היו אבנים,העלים,העשב,הפלגים...
    למדנו לעשות מה שרק תלמידי הטבע
    לומדים אי פעם-להרגיש יופי.


  4. #4
    משתמש כבוד הסמל האישי של Tz2000
    הודעות
    8,210
    תודות
    הצטרף ב
    11/01/2005
    גיל
    24
    מין
    זכר

    ברירת מחדל תגובה: [עזרה] מתמטיקה 4יח"ל כיתה י'

    תיראה במקום לסבך אותך נסביר לך בקצרה..

    מה שעם השורש מעבירים לצד אחד , מה שבלי השורש מעבירים לצד השני

    אחרי זה אתה מעלה בריבוע את זה שתי העגפים

    ז" בצד אחד השורש מעלם ונישאר רק המס' שמתחת לשורש ובצד השני נגיד היה לך 4 אז כבר בריבוע 16

    ואז אתה פותר רגיל כבר
    גם אני הפכתי להיות רכוש צה"ל :gunsmilie:


+ הגב לאשכול

מידע אשכול

משתמשים הגולשים באשכול זה

ישנם כרגע 1 משתמשים הגולשים באשכול זה. (0 משתמשים ו-1 אורחים)

הרשאות פרסום הודעות

  • אתה לא יכול לפרסם אשכולות חדשים
  • אתה לא יכול לפרסם תגובות
  • אתה לא יכול לצרף קבצים
  • אתה לא יכול לערוך את הודעותיך


סרטים לצפייה ישירה · משחקי דפדפן · משחקים להורדה · האבקות · פורום קידום אתרים · משחקים · אחסון אתרים